TRNAVA. Projekt Branding Slovenska realizuje tím pedagógov, doktorandov a študentov FMK, zastrešený ministerstvom zahraničných vecí a európskych záležitostí. Pracujú pod vedením odborníkov na tému tvorby a riadenia značky.
Cieľom projektu je poskytnúť priestor pre moderovanú diskusiu o identite a značke Slovenska. Portál www.brandingslovenska.com umožňuje návštevníkom nahliadnuť do diskusie osobností i profesionálov, ktorí so značkou Slovenska pracujú. Zapojiť sa dá prostredníctvom dotazníka, ktorý je súčasťou webovej stránky.
Taktiež je možné pozrieť si videá, kde sa známe osobnosti vyjadrili k problematike, ukážky grafiky alebo dokonca umiestniť na stránku vlastný návrh. Do diskusie už prispeli prezident SR Andrej Kiska, sociologička Oľga Gyárfášová, minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák, tiež olympionici Danka Barteková či Adam Žampa, riaditeľ Lúčnice Marián Turner, členka predstavenstva Kooperativa poisťovňa Regina Ovesny-Straka a ďalší.
Nation Branding (teda tvorba značky krajiny) je už dnes vo svete dôležitou súčasťou zahraničnopolitického pôsobenia krajín. Nejde však len o porovnávanie štátov podľa ich typických symbolov, ale aj o uvedomenie si pozície Slovenska medzi krajinami sveta.
Touto značkou tak možno zlepšiť pozíciu, zvýšiť počet turistov, investícií a celkovo tak vylepšiť vnímanie Slovenska k lepšiemu. Každý názor môže zavážiť pri tvorbe značky. Výsledky z dotazníkov o názoroch ľudí na značku Slovenska budú známe už začiatkom budúceho roka, informovala Monika Hermanová z PR kabinetu FMK.
Fakulta spolupracuje so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch a Slovenskou agentúrou pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO).