V Trnave presmerovali kamióny cez sídlisko

Odklon nákladnej dopravy cez sídlisko Linčianska nemilo prekvapil jej obyvateľov.

Ľudia žijúci v tesnej blízkosti cesty sa sťažujú na enormný nárast kamiónov pred ich činžiakmi.Ľudia žijúci v tesnej blízkosti cesty sa sťažujú na enormný nárast kamiónov pred ich činžiakmi. (Zdroj: (MV))


TRNAVA. Pri vstupe do Trnavy po Bratislavskej ceste musia pre príkazovú značku šoféri nákladných vozidiel odbočiť vpravo a pokračovať cez sídlisko Linčianska.

Trasa vedie po Golianovej a Nerudovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia žijúci v tesnej blízkosti cesty sa sťažujú na enormný nárast kamiónov pred ich činžiakmi. Dopravné zmeny pocítili hneď po ich zavedení.

te.jpg

Ľudia z Linčianskej nadšení nie sú

Štefan z Golianovej si toto riešenie nevie vysvetliť. Na ulici býva už viac ako 30 rokov, no podobnú premávku tu doposiaľ nezažil. „Nákladiaky pod oknami sme mali vždy, ale nie toľko ako teraz,“ hovorí na úvod.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči kamiónov mali doteraz viac možností. Mohli prejsť aj cez ďalšie dve ulice, Gorkého či Gábora Steinera, kde sú rodinné domy. Po osadení príkazovej značky už iba cez sídlisko.

„Hluk, prach a premávka. Nákladiaky jazdia už od šiestej rána, navyše po hrboľatej ceste, takže zobudia asi každého,“ sťažuje sa.

Na celom sídlisku sú desiatky činžiakov, v ktorých žijú stovky rodín. Radnica aj napriek tomu zvolila túto trasu.

„Myslím si, že ide o kalkuláciu. Tí, čo o tom rozhodovali, dobre vedeli, že ľudia zo sídliska nebudú spisovať petície. Problém zomkne ulicu, nie sídlisko,“ myslí si.

Ani majitelia psov nie sú nadšení. Frekventovaná cesta oddeľuje sídlisko od plôch určených na venčenie.

„Svojho psíka sa bojím pustiť na voľno. Kamionisti väčšinou nedodržujú predpísanú rýchlosť. Pochybujem, že by to ubrzdili, keby niečo,“ dodáva Mária, ktorú sme oslovili na Nerudovej.

SkryťVypnúť reklamu

Hluk prekáža aj tým, ktorí nebývajú v blízkosti cesty. Nákladiaky je počuť hlavne v noci.

„Hoci cestu z okna ani nevidím, každý večer počujeme aj s manželkou prechádzajúce kamióny,“ tvrdí Pavol z Jiráskovej.

tex.jpg

Zvolili údajne najlepšie riešenie

Radnica mala rozpracovaných viacero variantov, nakoniec sa priklonila k sídlisku.

„Po dobudovaní severného obchvatu bolo potrebné riešiť presmerovanie nákladnej dopravy mimo komunikácií vedených cez centrum a ich odklon už na začiatku všetkých komunikačných vstupov tak, aby do mesta vchádzali len vozidlá, ktoré majú v Trnave zdrojovú alebo cieľovú zastávku,“ informuje Marián Novák z úseku dopravy na Mestskom úrade v Trnave.

Presmerovanie cez Linčiansku nepovažujú za najideálnejšie riešenie, ale z daných možností ako najlepšie.

SkryťVypnúť reklamu

„Rozhodujúcich faktorov bolo viacero. Ulica je zastavaná len z jednej strany, chodníky nie sú v tesnom dotyku s komunikáciou, bytové domy nie sú v tesnom dotyku s komunikáciou, pri ceste je vysadená izolačná zeleň,“ vysvetľuje Novák.

Zostáva im čakať na obchvat

Kamióny zo sídliska by mal dostať až nový južný obchvat Trnavy. Podľa policajnej hovorkyne tam príkazová značka zostane až do jeho zhotovenia.

Obchvat je momentálne v štádiu spracovania projektovej dokumentácie. Predpokladaný začiatok prác je naplánovaný na rok 2016, postaviť by ho chceli do dvoch rokov. Investorom stavby je Slovenská správa ciest.

Ľudia z Linčianskej si na menej nákladiakov budú musieť niekoľko rokov počkať.

Ak by sa však situácia stala neúnosnou, obrátiť sa vraj môžu na mestský odbor životného prostredia, prípadne na Regionálny úrad verejného zdravotníctva (RÚVZ) so žiadosťou o zmeranie hluku.

Úrady reagujú na podnety

O presmerovaní nákladnej dopravy cez obytnú zónu RÚVZ nikto neinformoval.

„V danej veci nám nebolo ohlásené, že bude kvôli výstavbe obchvatu riešená obchádzka,“ tvrdí Tomáš Hauko z RÚVZ v Trnave s tým, že to nie je povinnosť.

„Vo všeobecnosti, ten kto nariadil zmenu riešenia dopravy, by mal aj v prípade podozrenia na hlučnosť vykonať meranie hluku,“ pokračuje Hauko.

Podľa jeho slov RUVZ reaguje na každý podnet týkajúci sa hlučnosti v súlade so zákonom.

Prašnosť zasa rieši aj Obvodný úrad životného prostredia. Jeho prednosta Rudolf Kormúth nám v telefonickom rozhovore potvrdil, že aj oni reagujú na podnety občanov. Čo sa však týka prašnosti ciest pre hustú premávku, neevidujú doposiaľ žiadny.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 414
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 082
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 727
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 534
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 837
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 803
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 349
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 880
  1. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  2. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  3. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  4. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  7. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  8. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 279
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 152
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 933
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 902
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 912
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 277
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 4 729
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 706
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Keď si sadnete do vlakovej jednotky Panter, cítite sa ako doma v obývačke.


Michal Gašparík sa po štyri a pol roku lúči so Spartakom Trnava.

Po správe od Škrtela mu odľahlo.


7

Tragická nehoda sa stala medzi Sereďou a Veľkou Mačou.


Už o pár dní začne Myjava opäť po roku ožívať ľudovými tradíciami, hudbou, tancom, spevom, remeslami a dobrou náladou.


  1. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  2. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  3. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  4. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  7. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  8. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 279
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 152
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 933
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 902
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 912
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 277
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 4 729
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 706
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu