TRNAVA. Rekonštrukcia železničnej stanice bude pokračovať na prízemí. Predajne lístkov sa už presunuli na poschodie do vynoveného vestibulu. Práce idú podľa harmonogramu, dokončiť ich plánujú v priebehu júna. Novú stanicu budú sledovať kamery.
Hlavným dôvodom rozsiahlych opráv bolo odstránenie nebezpečného azbestu, ktorý použili na zateplenie viacerých budov stanice. Zmenami chcú železnice aj ušetriť na kúrení, za ktoré ročne platia približne 50-tisíc eur.
Nové zmeny zaujmú
Prerobená hlavná hala stanice pôsobí moderne, zaujmú viaceré detaily na stenách či strope. Vestibul je určený výlučne pre potreby cestujúcich: tri pokladne, zákaznícke centrum, čakáreň, nové lavičky, odpadkové koše a informačné tabule.
Na poschodie bude viesť eskalátor a schodisko, ktoré sprístupnia až po ukončení prízemia.
Hlavná hala.
Čakáreň.
„V polovici januára sa dokončili posledné úpravy vo vestibule. Bolo vydané povolenie na predčasné užívanie časti stavby, okrem ohradeného priestoru schodiska a eskalátoru,“ informovala mailom Martina Pavlíková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Svoju „ostrú“ premiéru zažila nová hala počas predchádzajúceho piatka, kedy pre problémy so zamrznutými výhybkami meškali vlaky z Bratislavy niekoľko hodín. Nervózni cestujúci čakali na spoje práve vo vykúrenej hale.
Pokračujú ďalej
Práce sa presunuli na prízemie, pripravuje sa montáž eskalátora. Súčasne sa aj nanovo obkladajú kancelárie na treťom poschodí, „Plánujeme ešte rekonštrukciu nákladných výťahov a tunela, ktorá je v štádiu prípravy, práve prebieha stavebné konanie. Riadiaca veža je takisto v štádiu prípravy, stavebné povolenie bolo vydané ešte koncom minulého roka,“ dodáva Pavlíková. Čaká ju výmena obvodového plášťa, okien, objekt nanovo zateplia.
Na vynovenom prízemí budú obchody, rôzne súkromné prevádzky, táto časť bude určená pre komerčné účely.
Ani posledná etapa obnovy stanice nijako nezasiahne cestujúcich.
Opravia aj podchod
Opravy sa dočká aj terasa, existujúcu dlažbu nahradia betónovou, ktorú osadia do špeciálnej malty. „S úplným uzavretím vstupu na terasu sa pristúpi až po otvorení a sprevádzkovaní vnútorného schodiska a eskalátora medzi podlažiami v budove,“ vysvetľuje Pavlíková.
Obnovia aj podchod, ktorý vedie k jednotlivým nástupištiam. Robotníci vyčistia kamenný obklad, natrú ho špeciálnou farbou, vymenia dlažbu, zrenovujú výťahy pre imobilných. Administratívna budova, ktorej rekonštrukciu rozbehli ako prvú, je už hotová. Pribudli nové okná, obklady, dlažby. V kanceláriách sú nové plávajúce podlahy, klimatizácia, elektrikári vymenili všetky rozvody. Novinkou sú aj dispozičné riešenia jednotlivých poschodí budovy.
Nová fasáda je z takzvaného „alukobondu“ – plast potiahnutý hliníkom. Po celkovom dokončení stanice nainštalujú kamerový systém.
Uvažuje sa aj nad osadením sochy.
„V súčasnosti ŽSR zvažujú možnosť umiestnenia sochy sv. Kataríny- patrónky železničiarov- v priestoroch trnavskej stanice,“ uzatvára Pavlíková.