Trnavu ráno opúšťajú stovky ľudí. V Bratislave dostanú viac

Každé ráno rovnaký scenár. Desiatky párov nôh prestupujú na dlažbe Hlavnej železničnej stanice v Trnave. Vyruší ich až hlásenie z ampliónu a hrkot vlaku. Výpravca zdvihne ruku a masa ľudí sa vydá za prácou do hlavného mesta.

Vlaky do Bratislavy sa ráno rýchlo napĺňajú.Vlaky do Bratislavy sa ráno rýchlo napĺňajú. (Zdroj: LENKA ŠTEPÁNEKOVÁ)



TRNAVA. Mladí, starí, muži, ženy, dokonca aj psy. Pestrá zmes stojí ráno po ôsmej na peróne železničnej stanice v Trnave.

Niektorí v rukách nervózne žmolia vysokoškolské skriptá, väčšinu však tvoria ľudia v produktívnom veku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tí, ktorí za lepším zárobkom i pracovnými možnosťami dochádzajú denno-denne do Bratislavy. Medzi šiestou a deviatou ráno ich podľa odhadu pokladníčok opustí Trnavu vlakom asi päťsto.

Prácu by nemenili

Solídny pán si nás najskôr nedôverčivo prezerá, položí pár kontrolných otázok. Až potom sa môžeme pýtať my. Vysvetlí, že je tiež novinár.

SkryťVypnúť reklamu


„Do Bratislavy cestujem s menšími prestávkami už od roku 1964. Práca v hlavnom meste mi vyhovuje, nikde inde by som takú nenašiel. Jedine vo Viedni alebo Budapešti,“ hovorí. Na dochádzanie si podľa vlastných slov za tých takmer päťdesiat rokov zvykol, dnes mu už neprekáža.


Iný názor má asi päťdesiatročný Peter, ktorého zamestnáva súkromná firma. Napriek tomu, že v metropole Slovenska pracuje už 14 rokov, na dochádzanie si zvyknúť nevie.

stanicavelka.jpg

Ráno na železničnej stanici počas pracovného dňa. FOTO. AUTORKA

„Cestovanie mi prekáža, je to veľmi unavujúce. Desať rokov som chodil na služobnom aute, teraz asi rok dochádzam vlakom,“ hovorí. V rodnej Trnave si však prácu nehľadal. „Napriek všetkým nevýhodám sa práca v Bratislave oplatí. Najmä finančne,“ hovorí Peter.

SkryťVypnúť reklamu

Auto, vlak, autobus?

Prácu si v Trnave nehľadala ani novinárka Zuzana. Tá dochádza každý deň do práce autom, na benzín minie mesačne asi 250 až 300 eur. Hovorí však, že takto jej to vyhovuje.

„Momentálne považujem dochádzanie autom za výhodnejšie ako dochádzanie vlakom, hoci je finančne náročnejšie. Aj napriek každodenným kolónam mám pocit, že mi to výrazne šetrí čas,“ povedala. Kým cesta po koľajniciach sa v závislosti od typu lístka pohybuje v sume od 56 do 87 eur za mesiac, autobus vychádza asi na stovku.

Cestujúci si tak môžu dopravný prostriedok vybrať nielen podľa grafikonu, ale aj finančných možností.

Viac ponúk a vyššie platy

Z nášho prieskumu vyplynulo, že do hlavného mesta dochádzajú väčšinou vysokoškolsky vzdelaní ľudia. Podporujú to aj tabuľky platov, ktoré nám poskytla PR manažérka portálu Profesia.sk Lucia Burianová.

SkryťVypnúť reklamu

„Najväčší rozdiel v platoch oproti Bratislavskému kraju, až 28 percent, pociťujú v Trnavskom kraji ľudia s vysokoškolským vzdelaním tretieho stupňa,“ povedala Burianová.

platy.jpg

Výrazne viac oproti Trnavskému, až o 31 percent, zarobia v Bratislavskom kraji aj kvalifikovaní technickí zamestnanci. Zanedbateľný nie je ani rozdiel v počte ponúkaných voľných pracovných miest.

„V Bratislavskom kraji je momentálne 3515 pracovných ponúk, v Trnavskom 829,“ povedala Burianová. Kým v Bratislave hľadajú najčastejšie administratívnych pracovníkov, v Trnave sú voľné miesta obchodných zástupcov.

Zo štúdie, ktorú Profesia.sk vypracovala minulý rok vyplynulo, že prácu v Bratislave si hľadá až 42,6 percenta obyvateľov nášho kraja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 336
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 811
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 215
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 620
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 373
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 117
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 747
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 506
  1. Viktor Pamula: Štadión ? Áno. Chodníky ? Tak skoro asi nie.
  2. Dušan Piršel: Učme ľudí pracovať s vlastnými emóciami
  3. Pavol Dančanin: Titul Hypotéza zjednotenia: výber z tvorby – druhé vydanie, anotácia
  4. Aleksander Prętnicki: Cena kompromisu - Bratislavský expres
  5. Ivan Drozdy: Rožňava napreduje: Nové nabíjacie stanice pre elektromobily už vo výstavbe
  6. Ján Valchár: Malý literárny traktát o prekliatom Donbase
  7. Jolana Čuláková: Medvedev ako "ne/bezpečný" aktivista a Hašek ako "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Marianna Guzmanová: AI - dobrý sluha, ale zlý pán
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 962
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 732
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 282
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 222
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 227
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 665
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 444
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 430
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  2. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  3. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  4. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  7. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Ilustračný obrázok

Policajti mu poskytli predlekársku prvú pomoc.


TASR

Sťažujú na zvýšený počet autobusov.


SITA
ilustračný obrázok

Dôvodom je rekonštrukcia elektrického vedenia.


TASR
Do Bratislavy denne dochádzajú za prácou desaťtisíce ľudí.

Dopravu zlepšil nový diaľničný úsek.


  1. Viktor Pamula: Štadión ? Áno. Chodníky ? Tak skoro asi nie.
  2. Dušan Piršel: Učme ľudí pracovať s vlastnými emóciami
  3. Pavol Dančanin: Titul Hypotéza zjednotenia: výber z tvorby – druhé vydanie, anotácia
  4. Aleksander Prętnicki: Cena kompromisu - Bratislavský expres
  5. Ivan Drozdy: Rožňava napreduje: Nové nabíjacie stanice pre elektromobily už vo výstavbe
  6. Ján Valchár: Malý literárny traktát o prekliatom Donbase
  7. Jolana Čuláková: Medvedev ako "ne/bezpečný" aktivista a Hašek ako "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Marianna Guzmanová: AI - dobrý sluha, ale zlý pán
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 962
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 732
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 282
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 222
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 227
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 665
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 444
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 430
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  2. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  3. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  4. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  7. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu