TRNAVA. Predvolebná kampaň vrcholila s blížiacim sa otvorením volebných miestností, koaličná ĽS-HZDS potenciálnych voličov získavala aj na poslednú chvíľu. V noci z piatka na sobotu na dverách viacerých domov v Trnave pribudli igelitové tašky s „pozornosťou". V taškách sa okrem informačného letáčika ukrývala aj pollitrová minerálna voda a tiež polohrubá výberová múka. Na rube obalu sa vynímalo meno poslanca NR SR Miroslava Jureňu. Sprievodné nadpisy na balení múky zneli „Usilujeme sa, aby vo vašich domácnostiach boli stále lacné a zdravé slovenské potraviny" či „Viete, že na pultoch nezdraželi slovenské potraviny?". Druhé heslo je na múke doplnené aj porovnaním cien piatich druhov potravín v roku 2006 a v súčasnosti.
Múka ani minerálka veľmi rozhodnutia voličov neovplyvnili, proti netradičnému darčeku však niektorí nenamietali. „Takéto snahy tesne pred voľbami svedčia o dôležitosti volieb. Múka sa nám zíde, ale moje rozhodnutie, koho voliť, nezmenila," povedal pán Ján z Osvaldovej ulice v Trnave, ktorý si tašku s darčekom prevzal z vchodových dverí ešte v noci.
Podľa celoslovenského prieskumu MVK, ktorý uskutočnila v dňoch 5. až 9. júna 2010 exkluzívne pre televíziu Markíza na vzorke 1192 respondentov, by sa ĽS-HZDS do parlamentu tesne dostalo s 5,9 % hlasov. Práve podobné hraničné čísla z prieskumov môžu byť vysvetlením pre naháňanie voličských hlasov aj krátko pred voľbami.