TRNAVA. Mesto Trnava oznámilo zámer odstúpiť od memoranda, ktoré v marci 2008 uzatvorilo so spoločnosťou Development 2 skupiny Hrivis Holding, s. r. o. Bratislava. Investor prišiel do Trnavy s myšlienkou postaviť v lokalite nadregionálne centrum športu, oddychu a zábavy, ktorého nosnou časťou mala byť automobilová pretekárska dráha. Primátor Štefan Bošnák pred niekoľkými dňami rozhodnutie samosprávy o ukončení spolupráce oznámil spoločnosti s tým, radnica už nebude pozemky rezervovať pre tento projekt a využije ich pre iné rozvojové programy.
"Dôvodom bolo, že sme nemali žiadne informácie o tom, že by Development 2 v poslednom období realizoval kroky, ktoré by smerovali k naplneniu cieľov memoranda. Takto sa nám po takmer dvoch rokoch uvoľnili ruky, nemôžeme predsa desať rokov čakať, či v tom niečo urobí, alebo nie, a odmietať prípadných iných záujemcov," povedal viceprimátor Trnavy Vladimír Butko. Radnica bola podľa jeho slov voči spoločnosti ústretová, mestské zastupiteľstvo bolo pripravené schváliť zmenu územného plánu (ÚP)v prospech projektu.
V danej lokalite, ktorá je vo vlastníctve mesta, sa nachádza poľnohospodárska pôda, za jej predaj mala samospráva získať 13,27 milióna eur. Iba 50 hektárov z celkovej plochy je v ÚP určených na výstavbu golfového areálu. Úlohou investora bolo najskôr získať súhlas na vyňatie zostávajúcej výmery z poľnohospodárskeho fondu, čo sa mu nepodarilo.
Nesúhlasné stanovisko dostal potom projekt od Obvodného úradu životného prostredia, ktorý neodporučil mestu Trnava zmeniť ÚP v prospech výstavby komplexu. Argumentoval výsledkami posudzovania vplyvov na životné prostredie, negatívnymi stanoviskami viacerých dotknutých orgánov a organizácií, nesúhlasili napríklad ochranári, Krajský pozemkový fond, krajská samospráva i ďalší.
Projekt sa dočkal aj petičnej akcie obyvateľov Ružindola, ktorých zaskočila plánovaná blízkosť autodrómu od ich rodinných domov. Development 2 proklamoval, že na Medziháji vytvorí komplex, ktorého najväčšiu plochu mal zaberať profesionálny pretekársky okruh, spĺňajúci náročné kritériá na uskutočňovanie medzinárodných automobilových pretekov viacerých kategórií, vrátane motocyklistických Grand prix a seriálov okruhových vozidiel. Počítal so širokým technickým zázemím, ale tiež s hotelovým ubytovaním, športoviskami a nákupným centrom.