TRNAVA. Južný obchvat existuje v územnom pláne mesta už od roku 1975. Dopravné prepojenie, v rámci tohto obchvatu, schválili v roku 1997. Nová komunikácia bude pokračovaním Bulharskej ulice, ktorá sa napojí na Jabloňovú ulicu v Modranke.
Proti napojeniu sa už postavili obyvatelia novovzniknutých ulíc Jabloňová a Lúčna. V svojej petícii namietali, že nová komunikácia urobí z ich pokojnej lokality, autostrádu. O prípojke však vedeli ešte pred výstavbou tejto štvrte.
„Už v minulosti, keď v tejto lokalite vznikali nové rodinné domy, stavebné povolenia sa udeľovali s podmienkou, že po súčasnej Jabloňovej ulici povedie spojovacia cesta," informoval Pavol Tomašovič, hovorca mesta. Táto petícia bola neúspešná.
Rajčurská ulica v Modranke.
Ozvali sa aj ľudia z Rajčurskej ulice
Nová prístupová cesta do Modranky bude viesť po Jabloňovej ulici cez Rajčurskú ulicu. Tá však nie je vhodná pre zvýšený počet áut či autobusov MHD, ktoré by mali premávať práve po tejto ulici.
Obyvatelia z Rajčurskej ulice, preto spísali petíciu, v ktorej požadujú úpravu projektu. S vybudovaním novej prístupovej komunikácie do Modranky však plne súhlasia.
„O riešení tohto projektu sme sa dozvedeli z regionálnej tlače. Novú prístupovú cestu očakávame tak, ako zvyšok Modranky. Požadujeme však, aby Sereďskú ulicu neuzavreli a nevytvorili z nej tak slepú ulicu," povedala Daniela Rusnáková z Modranky, iniciátorka petície.
Vyzbierali zatiaľ takmer šesťdesiat podpisov
Rajčurská ulica vraj svojimi parametrami nezodpovedá ceste, ktorá by zniesla zvýšenú dopravnú záťaž. „Vyzbierali sme takmer šesťdesiat podpisov ľudí z tejto ulice," dodala Rusnáková. Navrhované riešenie vraj nie je vyhovujúce, a keď to bude potrebné, pridajú sa aj ďalší obyvatelia Modranky.
„Poslankyňa za miestnu časť Modranka je momentálne v zahraničí a po svojom návrate zvolá stretnutie predstaviteľov mesta s obyvateľmi Modranky, aby sa tento dopravný problém definitívne vyriešil," potvrdila Rusnáková.
Nechcú, aby sa zo Sereďskej stala slepá ulica
„Súhlasíme s novým prepojením ulíc Bulharská, Jabloňová a Rajčurská, ale iba pre osobné a jednostopové vozidlá," povedala Rusnáková. Pre nákladné autá či autobusy MHD, by aj naďalej slúžila Sereďská ulica, ktorá svojimi parametrami najviac vyhovuje nákladnej doprave.
Aj keď umiestnia na nové prepojenie značku zákaz vjazdu pre nákladné vozidlá, problém to vraj nevyrieši.
Hraničná ulica v Modranke.
„Máme obavy, že jedna dopravná značka nič nevyrieši a nákladné autá ju budú ignorovať," uzavrela Rusnáková. Podobné skúsenosti majú už ľudia z Hraničnej a Pútnickej ulice v Modranke, kde aj napriek zákazu každý deň premávajú kamióny a nákladné vozidlá.
Ľuďom z Hraničnej popraskali domy.
„Momentálne nie je možné zaujať kvalifikované stanovisko k tejto problematike, nakoľko vyhodnotenie petície si vyžaduje súčinnosť aj s ďalšími štátnymi orgánmi dopravy a investorom. Stanovisko k petícii bude k dispozícií v zákonnej lehote," uzavrel Milan Horák z odboru územného rozvoja a koncepcií trnavského mestského úradu.